What you resist persists

Äntligen helg! Fredagen blev lugn, var med Johnny hos mig på dagen innan han for iväg till nån kompis. På eftermiddagen kom Johnny tillbaks och även Toni och Daani. Vi snackade och satt framför datorn. Det är bra med två fungerade datorer nu, de blir båda alltid använda:) Daani och Toni for hem typ 19-tiden, Johnny stannade ett tag och gick med mig till Halpahalli. Han for hem på kvällen så för första gången på länge gick jag och la mig nykter och ensam i god tid på en helg!:p 

lördagen blev det destu mera fest istället!:) Jag gick på en halvtimmes promenad först, det snöade och allt var ljust och vitt!:D Johnny kom till mig sedan runt kl13 och efter en stund även Toni. På eftermiddagen for J och hjälpte Sasu flytta, under tiden gick jag och T till stan och clas ohlsson där han skulle köpa nåt:p 

Vi var sedan hemma hos mig och Heidi kom förbi och catchade up om vad som hänt sen senast vi sågs.:) Johnny kom tillbaka och sen var Heidi tvungen att fara vidare. Vi andra hade nån slags förfest fast alla var iväg på olika håll i början. Jag följde med Johnny å köpte godis samt var till Piccolo och vann lite pengar på spelautomaten.

Sen var Johnny på nån annan fest största delen av kvällen, så jag och Toni drack vin-glögg och hade ännu en såndär lugn plugg-kväll hos mig. (Faktist mycket roligare än det låter;D) Denna kvällens tema blev pengar; vi har snackat företag, aktiehandel, alternativvalutor och fönstershoppat i olika webshops;) Nu är jag lite fast i dethär med olika alternativa valutor etc, man kan köpa och sälja lite som aktier. Jag blev engagerad och följde valutakursen hela natten, hur det steg och sjönk i vågor... Det var nice att få lära sig om sånt, brukar inte ha så mkt tålamod att plugga sånt själv.:p 

På natten kom Johnny och Eli hit på en efterfests-drink och tobak. Johnny somnade sen, Eli for hem typ 05, och Toni och jag satt lugna vid varsin dator, vilade och väntade på att snöovädret skulle lugna sig lite. Sen när morgonen kom och vi började höra plogbilar så gick vi ut, det snöade fortfarande men nu var trottoarerna plogade på de flesta ställen iaf. 

Jag följde med Toni på cigg en bit på vägen då han gick hem, själv gick jag tillbaka för att hinna sova lite innan ljuset skulle lysa genom fönstret och väcka mig. 







NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?