Not enough time to search for peace of mind


Förra veckan reste T iväg till sverige på obestämd tid. Jag hade bestämt mig för att ha lite semester från det sociala medan han är borta. Jag har hängt bland folk så lång tidsperiod nu utan att få dendär ordentliga pausen som jag behöver för att få ner stressnivån. För en gångs skull VILL jag faktist dra mig undan för lite återhämtning. :p  

Men i fredags var det min födelsedag, så jag fick besök varje vardag den veckan av familj och släkt. Det blev mycket stress, så det var skönt att vännerna förstod att jag ville hålla låg profil och va ifred. Jag har bara träffat Johnny ett par gånger och Daniel när jag följt med på hundpromenader. :) hundarna har jag haft några dagar, men tyvärr blir ju det också ett sorts stressmoment. 

Mina vänner var ute och söp på fredagen, min födelsedag, då var jag hemma och var hundvakt haha:D stor skillnad mot de galna black-out fyllor jag haft de flesta födelsedagar hittills xD Men jag trivdes riktigt bra med det:)

Lördagen blev första dagen på flera veckor som jag inte behövde träffa någon! Skönt, jag hann ägna mig åt sånt som JAG vill göra:) Sova lite längre, stanna uppe sent, läsa ikapp sidor jag följer på nätet, plugga och se på psykologivideor, städa och organisera, ta en promenad, och annars bara pricka av så många punkter som möjligt från to-do-listan:)

Redan nästa dag var jag SÅ mycket gladare och energisk! Nästan så jag ville ut och festa, men jag förstod att hålla mig hemma å vila. Går jag tillbaka till mitt gamla schema redan efter en enda dag så kommer ju stressen tillbaka DIREKT! ;p

Idag är det ny vecka igen, och denna måndag har jag haft Johnny på besök några timmar. Vi tog det bara lugnt, drack tee och satt ute i solen på cigg. :)
Nu är det bara att hoppas att lugnet håller i sig hela veckan så att jag äntligen får tid att ta tillbaka mitt inner peace of mind;D Vill inte missa hela sommaren så längtar verkligen tills utmattningen går över och jag börjar känna äkta tristess och rastlöshet här hemma. Det betyder ju att lusten att festa dyker upp igen och jag vågar mig ut bland folk pånytt!:D 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?