En nuku vaan ajattelen silmät kiinni

Veckan har gått i lugnets tecken. På onsdagen gick jag på stan en stund med J och fikade på Arnolds. På torsdagseftermiddagen träffade jag Liljekvist och fick skjuts till Johnnys där det var rätt mycket folk, flera jag inte kände, + Heidi och Junnu. Folk samtalade och drack kaffe medans en film rullade i bakgrunden. Det var ganska lugn kväll, folk for iväg tidigt och sen var det bara Junnu kvar som jobbade med datorn samtidigt som vi såg en film. Sov över hos Johnny, och vaknade nästa dag till SNÖ utomhus!:)

Vi städade lite och så for J på nå ärenden medan jag fick va själv i lägenheten flera timmar å vila :) (Y) Firade fredagskvällen med johnny, Mattlar, F och ett par nya vänner som var på genomresa:) helt spontant for de till alko efter ett par olika flaskor. Jag tog mig några vodkadrinkar (inte druckit vodka på 3 månader säkert) fast jag blev inte särskilt påverkad. Det var trevligt och kul, jag var glad och snackade med alla. Innan midnatt började vi söka taxi. Några for i den första taxin, själv åkte jag med F och Mattlar i den andra. Jag och F for in till mig på varsin dricka före vi gick till Sky. 

Sen mötte vi upp gänget och for till sky, satt vid olika bord och jag frös och vi var ut o röka några ggr innan vi fick ett av borden vid dansgolvet. Jag talade engelska med våra besökare och hörde om deras land. Jag hann bara dricka en lonkero på krogen. Tiden gick fort och så småningom var det bara jag och Johnny kvar vid vårt bord. Plötsligt kom Hanna med kompisar in, de kom och satt med oss.


När det var valomerkki och krogen stängde, gick jag och J till min lägenhet för efterfest. Efter typ en halvtimme kom Mattlar och F också. Vi talade mest om lite allt möjligt, var ut på cigg i mörkret, hörde på musik. Klockan 07 gick vi till Shell på morgonkaffe innan våra vägar skiljdes åt för en ny dag!

J följde med via mig och sen for vi ut på stan och kollade i butiker rätt länge. I lätt duggregn promenerade vi sedan genom Brändö påväg hem till J. Vi stannade dock hos hans kompis och satt där en stund innan vi fick skjuts hem av Minna. Vi hängde i lägenheten resten av kvällen, gjorde nån film på datorn. Heidi var här rätt länge, samt Mattlar och F. Alla var dock rätt slut i huvu, orkade inte tänka när vi dygnat denna natt... Så alla satt mest med egen tfn/dator. Jag lämnade sällskapet kl22 då jag for hem för att ta igen sömnen.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?