Mån

Helgen spenderades lugnt i korsnäs.
På måndag morgon följde jag med pappa in till stan och for till Dragnäsbäck. Tråkig/stillsam förmiddag, sedan gick jag och Johnny till Risto på lunchfika typ. Därefter var vi hemma hos J en stund med Reima och HeidiR. På eftermiddagen fick vi skjuts till mig där vi spenderade resten av kvällen med allmänna småsaker som behövde fixas/åtgärdas i lägenheten, och jag läste i gamla skolböcker jag hittade. Hände inget särskilt förutom att Susa & Paula kom förbi på en tobak.

Nästa dag gick jag och J på stan på olika ärenden; posten, apotek och butiker. Där emellan var jag på möte på föregångarna och sedan mötte jag upp Johnny för en fika på Arnolds. 

Vi skiljdes åt för ett tag efteråt för han skulle hem, men på kvällen kom han tillbaks. Efter en stund dök även Tony och Paukku upp, P var lite berusad och underhållande. :D De var kvar en stund och vi hade riktigt trevligt i köket hos mig. Vi planerade att jag och J skulle komma ut och festa med dem till Lauras senare.  

De for iväg igen, och jag fixade mig för fest. Nån gång på kvällen for Johnny iväg till nån kompis i närheten, och under tiden han var borta dök Tony upp. Vi satt och hade diskussioner om bl.a. psykologi, samhället och andra livsfrågor. Det tog en bra stund men sen kom slutligen Johnny tillbaka. Dock fick vi vänta säkert ytterligare en timme för han hade nåt viktigt att göra vid datorn innan vi kunde fara iväg. 

Typ 23-tiden fixade J äntligen den söndriga kedjan på min cykel, när han var klar med den cyklade han ikapp Tony och mig, vi hade redan hunnit en lång bit mot hemstrand.
Sen kom vi hem till Laura, förutom henne var även Paukku och Melissa där.:) det var allmänt glada miner runt köksbordet, mycket skratt och random samtalsämnen. 

Rökte i bastun, korsordslösning ute på verandan, sy ihop ett hål på en jacka... Var bara några av nattens lite annorlunda aktiviteter. Paukku och Melissa for hem på natten, vi andra stannade, låg i sängen och soffan i vardagsrummet med tv:n på. 

På onsdagsmorgonen följde jag med en sväng till Johnnys medan jag väntade på att mamma skulle komma och skjutsa hem mig. Roope som flyttat utomlands var tillbaks på besök till vasa, så han kom in till J och jag hann träffa honom innan jag for hem:)





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?