Blood for blood

Jag har varit hemma i stillhet några dagar och det leder ingenstans. Har gymmat och städat och kollat ikapp Paradise Hotel och gått och lagt mig tidigt om kvällarna. På tisdagen höll jag på att bli tokig av all extra energi och rastlösheten som kommer av att inte göra nånting speciellt. Så det fick vi råda bot på med en lång fartfylld vecka.

Johnny kom till mig runt lunchtid. Efter ett tag gick vi till halpahallis kafeteria på en fika bland pensionärerna xD 
Efteråt mötte vi Heidi.R och Reima, vi gick med dem till stan och stod på torget och talade med dem en stund innan jag och J gick hem till mig. Sen fick vi skjuts hem till J av Lauri och Katja. Vi hängde mest i hans lägenhet och Assan var in ett par gånger och så kom Heidi dit.:) Dessvärre var det ingen som var lika energisk som mig en vardagskväll som denna, så redan typ 20-tiden tog vi kväll och la oss i soffan för att se ett par filmer. Deliver us from evil och nyaste paranormal activity. Tips: popcorntime.io om man vill se filmer snabbt och enkelt.

Nästa dag var ganska lugn, vi var till tvättstugan och tog det lugnt hemma hos J, det var nog en del folk dit nu som då också. Jag lekte sekreterare och hjälpte till med räkningar&pappersarbete, det var så kul och jag började verkligen sakna skolan med matte- och bokföringstimmar!:) 
På eftermiddagen gick vi till Minna och Risto på fika:) Det blev fort kväll sen, jag var på mycket bra humör, chattade med folk på snapchat och hade jättekul medan J halvsov framför nån booring film. Det blev en lugn hemmakväll. HAH, där trodde jag fel! När klockan närmade sig 21 var vi plötsligt påväg till några festlägenheter i brändö, där det typ dricks varenda dag. Det var lite lustigt att se, det var ganska mycket folk där, samtliga var killar och finskspråkiga. Jag och J var där en timme, sen satt festfeelisen kvar! Så vi ringde Heidi och så kom hon till J och vi hade jättekul hela kvällen och halva natten.

Julfeelis på balkongen

På torsdagsförmiddagen gick jag med J mot stan. For hem till mig. Jag stannade där ett par timmar medan han for på ärenden i stan. Vid skymningen fick vi skjuts av Lauri till Johnnys.
Susa kom dit och sedan Heidi. Därefter var det lugnt fram tills kvällen, då Ida, Å och hunden kom dit. Vi satt alla i soffan och pratade. 

De for sedan och min huvudvärk som jag haft under dagen började bli värre. Tillsist var det migrän tror jag, illamående, pulserande huvudvärk och svimningskänslor när jag stod upp. Jag var i sovrummet och försökte få vila lite medans J flummade på ute i lghten med Heidi, Junnu och några random tjejer jag inte kände. Nån gång på natten var det lite lugnare men J och Junnu var fortfarande kvar. Jag steg upp utan att ha fått somnat nåt och vi grälade. Tillsist fick jag äntligen Junnu att gå därifrån så det nu blev liiite lugnare. Jag följde sedan med J till Jykä på morgonkaffe. 

Fredagen gick snabbt. Johnny somnade i soffan då vi kom tillbaks och Å kom dit så jag pratade finska med honom och rökte. Sen kom Tony och Laura. Jag somnade av utmattning på eftermiddagen, när jagvaknade var det för sent att få skjuts hem så var tvungen att sova en natt till hos J. Mamma hämtade mig på lördagsmorgonen och jag följde med till korsnäs.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?