Fredagen i Seinäjoki



Ända sedan förra sommaren har jag och Nicke planerat att fara till nattklubben Karma i Seinäjoki och nu äntligen var det dags! Vi tog med oss min lillasyster, förfestade lite hos mig och i bilen såklart. Bilresan gick relativt snabbt och halv 11 var vi i Sjoki. Hittade till Karma, men tyvärr slapp vi inte in pga att de tyckte Nickes skor inte motsvarade deras höga standards, haha ;D

Så vi körde till ABC och funderade hur vi skulle göra. Vårt andra val blev nattklubben Ilona. Det var en härlig stämning, så mycket bättre än Vasa! Bilderna är tagna i början då det var lite folk, vi kom ju dit ganska tidigt så. På natten var det mycket mera folk och cool stämning, men då glömdes kameran bort.

 
När vi kom in var det nästan genast tid för en dance off. Nattklubbsvärdinnan kom och drog med mig med orden "Det är nästan alltid tjejer som vinner, så kom nu!" :D Jag lät mig dras med till dansgolvet, men de andra människornas dance skills var så jävla imponerande! Sånt man bara sett på film, och aldrig i vasa. Helt sjukt hur både killar och tjejer var så duktiga. Det skrämde mig så när hon försökte få mig att gå ut på golvet och dansa så var jag bara "Neej vittu, en haluu haha:D" så jag slapp. 

Det delades ändå ut vodkashot och jag försökte dricka den snabbt i flera klunkar, huhu, har ju lite svårt för shottar.. Men sen stog jag bara med några finska tjejer där uppe och hejjade på deras kompis. Hon tog hem delad seger tillsammans med en kille som oxå dansade bra. :D Jag dansade med de tjejerna lite senare under nattens gång också.
 
 
Kvällen gick mest ut på att dansa. Jag och min syrra dansade med random folk bara. Nån kille vi dansade med råkade vinna en champagneflaska så han hämtade 4 glas och så fick även jag, Ellinore och Nicke varsitt glas då :) Jag var inte så jättefull, minns nog hela kvällen. Var kul att vara i en så annorlunda miljö, tala finska och se folk som var glada och trevliga. Kul också att de hade nattklubbsvärdinna. Hon var cool och dansade bra. Alltid om det blev för lite folk så kom hon till borden och drog upp folk på dansgolvet, hon fick oss verkligen att tagga till! :D

Vi var flera gånger ut till rökrummet också. Nicke var iväg på egna äventyr nu som då, han var ju chaufför så han kunde inte dricka mer än några öl. Knappast så kul att bara sitta vid bordet och se oss tjejer dansa hela tiden;P
 

Nån gång strax efter klockan 3 ringde Nicke att jag skulle komma ut till bilen för vi skulle fara hem. Försökte få med min syrra men det tog ju evigheter för hon snackade med nån kille, så jag tappade tålamodet och gick ensam ut istället. Tids nog kom hon ut och då körde vi till Vasa. Vi var till ABC och annars också körde vi bara runt en stund. Trötta, glada och alkoholpåverkade avslutade vi kvällen och for hem och sova. Bra så. :) 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?