After-pampas på Fontana

 
Shit vilken kul kväll det blev igår alltså, en riktig fest var precis vad jag behövde! :D
Vi började förfesta jag och min syrra hos mig. Hade olika folk på g som skulle komma hit men det blev liksom inte av. Sen plötsligt kommer Nicke och Mange, Nicke helt i fyllan haha:D Vi for ut å köra, Ellinore fick sitta i baksätet med Nicke eftersom de båda var fulla. Själv blev jag inte så värst påverkad. Vi talade en del och sen for vi tjejer till Fontana. Mycket folk fast klockan bara var strax efter 11.
 
Vi gick till dansgolvet som redan var crowded. Dansade och hade skoj, sen träffade vi Antti, och hans kompisar. Vi dansade uppe på scenen med dem, var ut på cigg och sånt. Hängde med dem lite nu som då under kvällen. Sen träffade vi Carla och Anders, satt vid ett bord med dem en liten stund.
 
Nån gång på natten ville jag dra iväg på egna vägar, så jag gick ut på cigg och sen gick jag ensam till dansgolvet. Sånt jävla bra drag, energin bara flödade och alla var så himla glada! :D Det kom en kille i gris-dräkt och dansade med mej haha, sen började vi dansa med två tjejer oxå. Rätt som det är står ena tjejen och hånglar med killen i grisdräkt, så jag och den andra tjejen kan inte annat än skratta för det ser så kul ut haha :DD
 
De drar iväg sen och jag står och dansar i trängseln och det är awesome! Särskilt full är jag nog inte, men vad gör det liksom :D Krogen stänger en timme tidigare eftersom det är sommartid. Kön till garderoben går inte att jämföra med nånting, så jag hänger säkert en halvtimme i sofforna med Antti och de andra i deras gäng innan vi når fram till garderoben. Sen säger jag hejdå till dem och går istället med Carla och Anders. Ellinore väntar ute. 
 
Väl ute händer det en hel del. Jag träffar på gamla klasskamrater, min syrra går runt och frågar alla om efterfest, och det är allmänt mycket folk. Vi lämnar och tala med flera olika människor, och tillsist är det bara två stycken kvar som tjatar. En kille med bakåtslickat hår vill ha hem min syrra, och sen är det några som vill ha med mej på en efterfest till brändö. Jag är trött så jag blir irriterad på dem och går iväg.
 
Ellinore och jag får gå omvägar hem eftersom de två killarna som är mest ihärdiga följer efter oss. De lyssnar inte när vi säger nej. Men nåja, sen lyckas vi bli av med dem och går hem till mig. Klockan är 5 när vi kommer in, måste ha stannat väldigt länge utanför fontana! :P Relativt nykter går jag och lägger mig, trött som fan efter alla promenader och hela kvällens dansande.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?