Nattliga stockholmsfunderingar

 
Igår åkte jag från Vasa till Stockholm, men flyget var försenat två timmar! Så fick sitta hela förmiddagen på Vasa flygplats.
 
Resten av dagen i Stockholm checkade jag in på hotellet, gick i massa butiker och shoppade lite smått, åt italiensk glass och tog en tidig kväll framför tv:n och datorn på hotellet.
 
Karlaplan
 
Idag hade jag tänkt göra lite samma sak, jag trivs verkligen i mitt eget sällskap. Det ger mig inre frid att få vandra runt i stan ensam och göra precis vad jag känner för utan att behöva kompromissa med ngn. Fast jag har ju en hel del gamla kompisar och bekanta i stan, folk som vill träffas, även fast jag själv är dålig på att ta initiativ till sånt. 
 
 
Så nu på kvällen klev jag ur min comfort zone och hängde med en killkompis till en lugnare krog/restaurang på Östermalm. Vi drack varsitt glas jättedyrt vitt vin. Det kändes bra, även om jag såklart var lite stressad och ville hem för att hinna sova så mycket jag planerat. Måste sluta med mina tvångstankar om att vara "ansvarsfull" för det stjälper mer än det hjälper.
 
 
Det kändes jättebra iaf när jag satt på 4:ans buss hem från Karlaplan sen. (Jag bor på Fridhemsplan)
Det var mörkt ute, klockan var runt 23 och jag var glad att jag hade varit ute och gjort något annat,
varit social. Förra gången jag var här, (februari) gjorde jag faktist inte så mycket, höll mig till gamla vanor och tog tidig kväll på rummet hela tiden. Det har man ju inga minnesvärda minnen av, liksom.
 
Jag saknar Stockholm, och mitt gamla gym! Ååh, vill flytta tillbaka hit.
Nu är jag iaf hemma på hotellet och ska läsa en bok och sova, imorgon väntar nya äventyr på stan!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?