Jabobstad och PowerPark utflykt!

Snapchatbilder från Erikas snapchat
 
Sommar-gänget på föregångarna skulle ut på en sista utflykt innan sommarlovet. Vi startade från stan på onsdag morgon. De hade hyrt en bil med typ 8 eller 9 sittplatser, så med den åkte vi mot Jakobstad! :) 
Där besökte vi Nanoq-museumet, Fäboda, After Eight och Korv Görans. Vi övernattade på Hostel Lilja. Jag delade rum med Jenny, det var jättekul! :) Vår grupp hade hela hostellet för oss själva (ett tvåvåningshus) så det kändes som vi var nån sorts udda storfamilj! ;D haha
 
På kvällen spelade vi spel, åt mat och så vidare. Lite senare for jag, Jenny och Robert ut på stan, vi gick hem till Martin på kaffe och cigg. :) Det var kul att vara ut i Jeppis lite, har aldrig riktigt hängt där en vanlig vardagskväll förut.
 
Sen for vi och sova vid midnatt, och nästa dag började vi med att käka frukost innan vi satte oss i bilen igen. Denna gång styrde vi mot PowerPark! :D Taggad till tusen!!
 
 
I början hängde vi hela stora gruppen tillsammans och åkte "mindre farliga" saker, eftersom många (exempelvis jag) var höjdrädda.
 
Efter ett tag gick min höjdrädsla över och jag åkte nästan allt. Förutom bl.a. Fritt fall, det skulle jag aldrig våga!
 
Jag åkte i de olika attraktionerna med Erika. De andra for och äta på buffé, men nåt sånt hade vi inte tid med, så vi köpte bara smörgåsar, glass och läsk på cafét. :) Så använde vi tiden till att åka olika attraktioner istället.
 
Lite senare joinade Mahdi och Joakim oss. Vi åkte en cool berg-och-dal-bana där man är upp och ner! Jag vågade åka en hel massa olika saker som jag inte hade vågat om inte Erika pushat på mig, så det var bra! :D
 
Mot slutet var det just vi fyra som sprang mellan attraktionerna för att hinna åka så mycket som möjligt innan hemfärden. Vi ville vara där lääänge än, men var tvungna att följa med hem. Ledarna blev nog lite besvikna på oss då vi kom en halvtimme för sent till bilen. :P

MEN DET VAR JU SÅ KUL! :D
Vill åka till ett nöjesfält igen innan sommarn är slut, vill nån hänga med?:D
 







NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?