Dag 1 i Stockholm

Det blev inte många timmars sömn inatt. Hilzu kom till mig på kvällen då han kom hem från sin resa, han stannade till midnatt. I morse kom pappa och skjutsade mig till flygplatsen. Sen var det samma sak som alltid, flyga en timme, anlända till arlanda, tanka pengar på telefonen och SL-kortet, åka Arlanda Express.. Gick till hotellet genast jag kom in till city.
 
 
Resten av dagen har jag hängt i stan, har hunnit med sjukt mycket. T-centralen, Odenplan, Fridhemsplan, Skanstull och Slussen. Mötte upp en kompis också, vi satte oss i hotellbaren på Clarion Hotell på söder. I Sverige har de ju lite mer kontinentala dryckesvanor, de dricker inte för att bli fulla så som vi gör i Finland. Därför brukar jag betee mig som en svensk när jag är i Sverige, jag brukar alltså inte dricka mig full även om det är fest.
 
Men iaf, eftersom vi befann oss i lobbyn på lyxiga Clarion så bestämde vi oss för att ta varsin drink. Om man inte dricker för att bli full kan man ju dricka något extra gott, och vad passar då bättre än en rosa tjejig drink? Vi beställde därför varsin Strawberry Daiquiri som vi drack långsamt under en timme med massa snack om vad som hänt sen sist. Sen skildes vi åt och jag drog hem till mitt hotell. Ska sova nu snart och tidigt imorgon ut på stan igen haha :P





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?