Bara massa småprat

När jag kom till Sthlm igår var min finska dialekt väldigt påtaglig, men allt eftersom tiden går märker jag verkligen hur sjukt snabbt jag kommer in i gamla vanor igen. När man är i den här stan, så blir det liksom naturligt att småprata med alla. Folk är så öppna och sociala, helt annat socialt klimat än i Finland.
Stockholmsdialekten flyter på mer och mer för mig, mot slutet av resan är det typ ingen som märker min finska dialekt längre :P Fast igår har folk fortfarande frågat mig "Varifrån kommer du, uppåt norr i landet eller?" 
Borde nog flytta hit egentligen, men hyran på söder är ju ~9000kr för en etta, ännu mer om man vill bo i de finare områdena.
 
Åh det är så jäkla skönt att slippa frysa, det är typ runt +6 grader varmt här! Awesome!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?