Glass i solen


Efter några nyktra dagar och en natt i Korsnäs var jag utvilad inför helgen! Vittu min bil starta int så vi kunde inte fara ti Maxmo som planerat. Istället fick ja skjuts ti dragnäsbäck där vi (jag!!) försökte samla folk å fest å happenings. Folk var inte så taggade fastän jag sa att det var fredag, wtf! :D

Så när vi var o handlade mera cider köpte vi alla varsin glass och satte oss på vår medhavda filt på gräset utanför sale! Det var jag, Johnny, Heidi och Mattlar. Så skönt att ligga ute och njuta av solen! Jag har verkligen enjoyed att sola detta år, förut brukade jag bara supa bort hela somrarna, de e ju verkligt slöseri på sommaren och solen!! Haha vilken helomvändning jag gjort.

Vi var in till Rista o Minna en sväng oxå för de bodde nära. Annars satt vi faktist ganska länge på vår filt, det blev nog en par timmar, killarna träffade flera bekanta till dem som gick förbi så tiden flöt på snabbt.

När det började kyla gick jag och Johnny vidare till Tonys och Lauras, där också Dadde var. Där hängde vi ett tag o drack en par Sommersby, det var jättetrevligt att bara sitta och chilla på terassen, alla tog det relativt lugnt denna fredagen. :)

Sen for vi hem till Johnnys å träffa nån tjej, sen kom Miika förbi på en öl. Vi fixade med led-lights i lghten i brist på saker att göra. Det blev snyggt nu till hösten.

Johnny och jag begav oss sedan ensamma till Brändö. Där for vi via en lägenhet å träffa nå typer å sen till ett ställe där det alltid är fest och nya människor, jag har varit dit förut men alla pratar finska. Träffade en kul kille som gör egen musik, intressant. När vi höll på å gå där i brändö sen på natten så mötte vi på andra suputer, ett gäng i min ålder som talade svenska. Vi hängde med dem ett tag och hjälpte dem med en bil som fastnat. Det var en kul nattpromenad i brändö med igelkottar, harar och katter. Inte alltför kallt heller. 

Nån gång på natten typ 3-tiden kom vi till Johnnys men då hade tydligen Heidi och alla somnat. Vi försökte få tag i mer festfolk och när inte det lyckades försökte jag hitta skjuts hem, men det var störtomöjligt! Ville inte gå hem då det var bara 7grader ute, så Johnny var schysst och sov på soffan så jag fick sova ensam i sovrummet. Gillar ju inte att va borta över natten men antar att det blir mer sånt nu till hösten/vintern då jag inte kmr vilja gå de 3,5km hem till mig i kylan. Fan att man inte har råd med bil!


Mina bilder är kanske lite vääääl, 
 xD att ta dem med en nypa salt rekommenderas. Men jag gillade motljuset av solens strålar jag fick på bild, sooo summerfeelz!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?