Festival Nature One 2014

Dag 2
 
Dag två på Tysklandsresan vaknade vi, jag och Mellis gick ut och försökte hitta någon klädbutik för att köpa varmare kläder. Det blev så kallt ute på natten så vi trodde inte vi skulle klara oss om vi tältade. Var in i massor av butiker, tillsist hittade vi nånting iaf..
 
Hela gänget skulle sedan ta sig till festivalområdet, kanske 30km bort? Svårt. Gick fram och tillbaka, fick tillsist ett par chaufförer som åkte emellan och skjutsade oss i omgångar. Väl framme i Kastellaun var det fortfarande 5km att gå till campingen. Jag höll på att svimma flera gånger, inte är det lätt att gå i gassande sol med 10kg packning.
 
Sen kom vi fram och satte upp tälten. Gick till matställena och åt. Sen festade vi resten av kvällen. Jag var bl.a. med Mellis och dansade, och sen var jag med Robin och Tommy och gick genom en stor del av campingen i mörkret, det är verkligen jättestort! Resten av kvällen satt jag med Robin utanför tälten, rökte och snackade, orkade inte hänga med alla ut och dansa, måste spara krafterna. :) Gick och la mig 3-4 tiden.
 
 
Day 3
 
Miika och jag var vakna tidigt. Jag gick iväg ut på området och gick till duscharna. Faaaan vad kallt vatten det var:o iskallt. Men det gjorde mig pigg och jag gick därefter till vårt område och försökte få med de andra ut på äventyr. Det funkade, så jag for med Mellis, Robin och Pontus till centrum av Kastellaun, går gratis bussar mellan det och campingen. Vi var och handlade mat och massor av vatten!
 
Satt utanför tältet och solade med Rasku och Maisu under många timmar. Senare på kvällen var det dags att gå till festivalen, jag gick med Miika, Stina, Essi, Tero, Rasku och Niko. Fast först gick vi massa omvägar på campingen bland tälten. 
 
På festivalen visade Miika åt oss var allt var, vi som inte varit där förut. Killarna tappade vi bort en i taget... For sedan tillbaka till campingen. Jag var trött och slut och hade ingen bra feelis, så jag lämnade hem å sova... Men någon djupsömn har jag inte fått, då det spelas hög musik 24/7 på campingen, och man hör människor hela tiden. Men det gör inget, hade jättekul trots sömnbrist:D
 
Men nåjo jag for å sova redan kl01 då. Vakna och steg upp igen typ 4-5-tiden när jag hörde de andra komma hem. Satt och hade "efterfest" med dem ett par timmar innan vi allihop for och sova igen.
 
 
 
 
Day 4
 
På lördagen vaknade jag först och gick iväg och duschade. Tillbaka vid tälten var det väldigt slött, folk ville sova mera så även jag vilade lite. Blåsigt väder med lite regndroppar nu som då.
 
När klockan var 14 och det fortfarande inte blivit nåt liv i folket så bestämde jag mig för att åka in till centrum ensam och handla. Så jäkla varmt, var tvungen att stå över en halvtimme i kö till bussarna. Busschauffören livade upp stämningen på tyska, haha, sen spelade han hardstyle på hög volym, riktig partybuss!
 
Handlade mat och vatten åt mej och Mellis, sen for jag tillbaka till lägret och la mig i mitt tält och hade tråkigt, talade i telefon med ett par vänner i vasa:)))


Jag somnade sen och sov i tre timmar kanske, då hade festen börjat så bara att stiga upp och börja dricka!:D Satt utanför vårt camp och talade med några tyskar. Då det var mörkt gick jag med Niko, Rasku och två andra till festivalområdet. I början var jag svag och trött, mådde lite illa av sömnbristen. Efter ett tag fick jag nog feelis ändå. Vi dansade vid en stage som hette DirtyWorks. Vatten kostade 5e, omg vad dyrt, alkohol var billigare. Vi tappade bort folk och tillslut var det bara jag och Rasku. Sökte efter Miika och resten av gänget men hittade ingen. 
 
Gick runt till de många olika scenerna och jag hittade flera som jag trivdes på!:D
It was fucking amazing, tranceheaven uppe på kullen var så skön feelis!
De hade ett stort påsatsat fyrverkeri också.
Vi gick tillbaka till campingen typ kl04. Satt i tälten och skrattade med alla.
Kl05 gick vi tillbaka till festivalen.
Talade lite snabbt med tyska poliser som kunde snacka bra engelska (många tyskar hade svårt med engelskan).
 
Jag var och dansade med Niko, Meiju, Rasku, Stina och Miika. Allihop riktiga hardstyle-fans, så ofcourse stannade vi till stängning som var kl09. Sen var det ingen mening att gå och sova mera eftersom vi snart skulle åka till flygplatsen. Så jag och Rasku tog en låååång promenad genom campingområdet för att hålla mig vaken. For sedan med de svenska killarna, Mellis, Marica och Eddie med flygbuss till flygplatsen. Vi kom i tid, och på flyget satt jag bredvid Bella så fick tala finska och engelska. :)
 
Fick skjuts hem till Vasa med Bella, Topias och Markus.
 
 


 


Anonym

Hejsan! Vet du om vaasa hardcore underground längre finns och har nå ravefest? Skulle vara kul :)

Svar: Hej! Jo, gänget finns nog ännu;D inga rave har de ordnat här i vasa på sistone iaf, mest resor till evenemang i andra städer. :)
Alexandra None



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?