Om mig

Kopierade en lista av Kix.
 

1. Vad var det senaste du slängde i soptunnan? - Söndertuggad plast a'la hundarna:)

2. Vilken låt är mest spelad på din iPod? - iPod äger jag inte, däremot på iPhonen hör jag typ bara på TuneInRadio.

3. Favoritcitat? - Eating isn't very Chanel

4. Om du mötte dig själv som en annan person, skulle du då bli vän med den personen? - Jag skulle nog ha väldigt roligt med någon som tänkte och tyckte samma saker som mig :)

5. När känner du dig obekväm? - Bland folk som jag inte förstår. Alternativt att de inte riktigt förstår mig.

6. Vilken är din favorittid under dygnet/veckan/året? - Sommaren är bäst i alla lägen. Tidiga promenader i gryningen gillar jag. Men även helgkvällar med ett härligt rus i kroppen.

7. Vad finns på ditt nattduksbord? - Harper's Bazaar tidning, en bok som heter Hungrig (handlar om mode-industin), och finska-boken från skolan.

8. Var skulle du vilja befinna dig just nu? - Utan hundar på ett utbytesår i USA.

9. Om du kunde vara osynlig, skulle du då använda den gåvan till att göra gott eller ont? - Jag skulle nog mest använda förmågan av egoistiska skäl. Har drömt om det många gånger när jag inte kunnat något svar på en provfråga i skolan.

10. Vad skrämmer dig? - Köttindustrin och djurfabrikerna. Men även personliga saker, som att inte nå mina mål, att inte lyckas tillräckligt bra i skolan, att inte få ett perfekt liv, osv.

11. Vad är det första du skulle göra om du vann på lotto? - Anställa någon att hjälpa mig med hundarna. Och så vill jag köpa lägenhet i Stockholm och därefter sikta in mig på resor till London och usa.

12. Vad skulle du göra oftare om du kunde? - Äta helt veganskt! Tillbringa mer tid till Stockholm och inte oroa mig över allt jag missar i Vasa.

13. Om du kunde få svaret på vilken fråga som helst, vilken skulle du välja då? - Jag funderar mycket på framtiden.. Kommer det vara värt att fortsätta leva, kommer jag lyckas med det jag vill? Is it worth it?

14. Vad ångrar du i livet? - Why regret something you once wanted? :)

15. Rekommendera en bok/film/serie genom tre meningar eller mindre. - Äta Djur, av Jonathan Safran Foer. Den var en livsförändrande bok för mig, en ögonöppnare. Även fast jag tidigare visste att det försiggår grymhet i världen, så var den ett sakligt bevis. Läs den!

16. Nämn något du gjorde under din uppväxt som försatte dig i trubbel? - Jag var en bråkig tjej, jag gjorde allt och inget, jag njöt av livet och tog för mig. Jag gjorde allt sånt man inte får göra.

17. Vad var den första skivan som du köpte för egna pengar? - Det har jag faktist ingen aning om. Britney Spears kanske, eller Atomic Kitten? :)

18. Om någon skrev en bok om dig, vad skulle i så fall titeln vara? - Vad brukar biografier heta, typ namnet på den det handlar om? :D Haha, nåja, oavsett så skulle det bli en otroligt bra bok!

19. Finns det något som folk tenderar att tro om dig som inte är sant? - Rykten har väl florerat om mig i alla tider, och ett konkret exempel måste väl vara när en kille efter att ha raggat på mig en hel kväll var lite besviken över att jag inte gick hem med honom och sa: "Du är ju inte alls så lätt som folk säger!"

20. Finns det något du tycker att folk bör veta om dig? - Ibland orkar jag helt enkelt inte festa, jag mår inte särskilt bra psykiskt och då känns det lättare att hålla sig ensam hela tiden. Gymma bort problemen typ... Men jag kommer tillbaka till nattklubbarna då jag mår bättre! :D






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?