Finska

Denna period har jag bara en finska kurs. Det är 6 inlämningsuppgifter som ska vara gjorda, och jag har lämnat in 4 stycken. Kvar har jag en enkel, att recorda och skicka in när man läser en finsk text, och en svårare uppgift. Den svårare är att skriva en kort uppsats.
 
Jag har redan skrivit och lämnat in en annan uppsats, där jag skrev om balett. Det gick relativt enkelt med hjälp av google translate och finska wikipedia :) Med andra ord så blev orden ganska rätt, men grammatiken blev knappast lika bra.
 
Denna gång skriver jag min uppsats på svenska först. Sen ska jag översätta texten, då får jag ta hjälp av google translate igen... Liksom, om man ska skriva en uppsats på ett språk man inte kan, hur gör man då?? Det finns ju inga andra alternativ än google translate! :P
 
 
En rolig grej btw. I min förra uppsats skulle jag avsluta uppsatsen med en sammanfattning, så jag googlade vad ordet SLUTLIGEN var på finska. Google sa att det var VIHDOIN så jag skrev det. Som tur var hade jag en kompis som korrekturläste, och jag fick veta att VIHDOIN betyder ÄNTLIGEN. Haha, smart där google!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?