Svar på tal

Jag tycker att det är superbra att jag endast går minus 200 euro varje månad. Av de pengarna går 170e till hyran. Alkoholen är alltså under 30 euro varje månad. På de pengarna går det bra att gå ut typ 3 ggr i månaden. Något roligt måste man ju unna sig också eller hur?

Jag är ingen sån som går ut och dricker massa dyra drinkar på krogen. Det finns ju de som tar med bankkort till krogen också, och det går över 50 euro på en kväll för vissa. Det låter ju bara sjukt, jag förstår inte hur det kan gå så mycket pengar.
 
Under sommarlovet har det såklart gått lite mer pengar för mig då jag varit ute och festat ofta. Men det är inte något jag direkt tänkt på, jag har bara använt av kontanter dessutom så det är inget som syns på mina konton att det skulle gått minus. Vissa utgångar har varit gratis, vissa har blivit uppemot 30 euro. Beror ju till stor del på vad inträde och sånt kostar.
 
Jag har en hel del alkohol hemma i skåpen, så brukar dricka mycket av det de gånger som jag vill bli full. Ibland går jag ut mer nykter och då dricker jag bara vatten på krogen. När jag har druckit mig full på förfesten lyckas jag på något vis bli bjuden ännu mer alkohol på krogen, (och blir för full) så då går det heller inte åt några pengar annat än till inträde.
 
Med den här takten kan jag plugga och festa utan studiemedel i flera år liksom! :D Fast det ska jag självklart inte göra, jag vill ju inte slösa upp hela sparkapitalet. Kan bara föreställa mig vilken ångest det skulle innebära om man inte hade pengar på kontot. Vad skulle man då ta av vid nödfall, tex om Jack behöver sin 4000euros operation nån gång i framtiden?? Otänkbart att slösa utan att ha en plan.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?