Promillekoll

Igår var jag på Halloweenfest på ollis, men tror jag skriver om det imorgon. Det jag nu tänkte ta upp är appen Promillekoll. Det är systembolagets app som man fyller i sina uppgifter (kön, längd, vikt) och sen fyller man i varje gång man dricker nånting under festkvällen. Jag tyckte att det verkade skitbra, och jag fyllde i allting under förfesten. Sen plötsligt säger appen att nu kommer den inte visa min promillehalt mera eftersom jag nu överstigit 0,8 promille, och den visar inte högre än det. Jahapp, där blev jag besviken. Men fortsatte fylla i under förfesten ändå.
 
På krogen drack jag en hel del också, men fyllde inte i nånting. Föresten gick det bara 6 euro för mig under hela kvällen, Economista-boken har väl gett effekt haha.
 
På morgonen hade jag lite ärenden så var tvungen att köra bil i stan. Måste säga att det gick lite väl svajigt.. Kom på att jag kunde kolla appen sen, och den visade 0,3 promille. Och det var bara vad jag hade druckit innan klockan 11 på kvällen. Om man tänker på att jag ännu drack massa drinkar (och shots) ända fram till klockan halv 4 så är det väl rätt säkert att säga att min promille måste varit minst 0,6, säkert mera. Varning för trafikfara med andra ord! ;P
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?