Earthlings

Idag har jag sett filmen Earthlings som går att se gratis HÄR: http://earthlings.com/?page_id=32

Den handlar om verkligheten för många djur på jorden, om människans grymma handlingar. Mycket av det som visades i bild står redan beskrivet i Jonathan Safran Foer's bok Äta djur, som jag läste för ett tag sedan. Det är verkligt och tragiskt.
 
Om du tycker filmen är så hemsk att du inte vill se på den, då är det kanske dags för ett aktivt val? Klarar man inte av att döda ett djur eller själv se ett djur dödas borde man inte äta djur.
 
Filmen visade också andra sätt som djur lider på. Tex hur läder kommer till, och att det mesta lädret kommer från indien tex. Även en del om husdjur, det känns förjävligt hur många hundar och katter som far illa och dödas på hemska sätt.
 
Jag är inte helt emot kött även fast jag förespråkar veganism. Jag äter mjölkprodukter, och visst blir det en köttbit nu som då. Men jag önskar att jag kunde sluta med kött helt. Som tur är har jag nog minskat min köttkonsumption med stoora mängder. Jag hoppas fler gör det samma, veganism is the future you know!
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?