Doggylicious

 
Aaw, de små vovvarna är kära i varandra, det är så kul att se<3
Iaf, jag har funderat på dethär med hundarna, och kanske är det så att jag har för höga krav på mig. Inser att andra kanske inte ger sina hundar så mycket som jag gör, men ändå mår hundarna bra.

Mitt mål har alltid varit att varje hund ska få göra något 5 ggr per dag. Dvs promenad eller godissök ute eller träning. Ofta lyckas jag med Jack, dvs han får ofta 4-5 promenader om dagen. Mimmi är så liten och verkar inte bry sig om hon får komma ut eller ej, det enda hon kräver är att få sitta i famnen, så där stannar jag på typ 3 promenader/dag.
 
När jag bodde på Lidingö var jag lite mer aktiv, då gjorde jag något 5 ggr per dag och hund. Dvs nästan 15 ggr för mig. Jag antar att jag körde slut på mig själv då, därför jag tappat hundintresset efter det. Nu får jag nog släppa på kraven, kanske kanske klarar de sig nån dag med endast tre promenader? Eller jo, såklart gör de det! Det måste de ju, eller tänker jag egoistiskt nu?
Efter Jacks kastrering har han blivit så snäll! Han drar inte längre i kopplet som en galning, så jag kan återigen gå med 2 hundar åt gången! Dvs jag slipper gå 3 morgonpromenader osv. Just nu har jag bara Mimmi och Jack i stan, så jag går med dem tillsammans och det funkar finfint :)
 
Så nu är allt bra med Mimmi och Jack. Enda problemet är lilla busiga Trolla. Blir hon lämnad ensam biter hon sönder skor. I kopplet drar hon gärna om hon inte blir lockad med godis. Hon är allmänt knasig och vild inomhus. Men det är väl så det är med unghundar? Jack var likadan, han slutade bita på saker när han var 1,5 år. Så det är väl bara att vänta på att Trolla växer upp så blir hon oxå lugnare :)
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?