Skribasöndag - pullo - jatkot

Det har blivit två intensiva dagar, så nu tar jag och skriver om allt som hänt!

Började på söndagen då fjortisarna och jag hade bestämt att åka och hänga på skribafesten i uniparken. Men först kom Jens till mig och vi drack vid köksbordet. Sen kom Anna.S. vi bjöds på shottar och hade riktigt skoj. Även andra tjejer hängde med.
 
 
Sen kom Tony och Nicke. Jag, Jens och Nicke åkte med bilen till brändö. Satt där och kände inte så många haha men träffade nu iaf Nelli, Calle å sen Maja o Reidar en sväng. Efter det tänkte vi fara till Pullo, så de skjutsade hem mej Jens och Anna till min lägenhet. Jag drack vatten, ville nyktra till om jag skulle till pullo, för att inte riskera nånting!
 
 
 
Vi försökte få in Anna (hon är ju 17) men hon kom inte in. Då gick vi till pizzerian, de andra skulle äta nåt. Gusse kom dit och jag for in på Pullo med honom. Gick runt och fick nya vänner. Några finska killar tyckte jag skulle komma med till deras bord, där var även Kimi från brändö ja kände från innan.
 
Vi dansade och pratade och jag fick flera Nasu! Riktigt skoj gäng. Jag satt med Pidi hela kvällen där och talade. Han hade också bott i Stockholm så vi hade en del gemensamt. Jag träffade senare en tjej, Jeanette och hennes kompis Pia.
 
Killarna hade efterfest som jag skulle med på, och Pia kom med oss. Så vi satte oss alla i två taxibilar, + några fick gå som inte rymdes med. For via Varis lägenhet och sen ner till Wärtsilähamnen. Åkte iväg ut å körde, så nice feelis! Hämtade en random nattklubbschef som kom med sprit. Många av killarna var så fulla haha humor!
 
Det var alltså två rockare, en nattklubbschef och resten var tattookillar som jobba på Wärtsilä så det var ett riktigt skoj gäng ja hade hittat! :D
 
 
 
Vi stannade på ett ställe i Vasas skärgård där man kunde grilla. Folk började slockna, men vi gjorde upp eld och grillade faktist, klockan var säkert 6 på natten. Sen gick jag till båten, det fanns tre sovplatser inne i hytten och eftersom jag var tjej fick jag såklart sova där. Det var rätt kallt ute nämligen.
 

Vaknade 12 på morgonen av att det var strålande sol och härligt. Killarna badade och jag satt mest och solade. Jag hade rätt bråttom hem, men de andra började supa så det drog ut på tiden.
 
Vi for till Kalajannes på lunch, en liten restaurang vid havet. Min acku var slut så jag försökte få tag i dem därhemma för jag hade en grej att göra. Men icke, ingen hade iphoneladdare och de jag ringde svarade inte. Så jag var sur och blev lite ångestfylld men Pidi tyckte jag skulle lugna ner mig och dricka en lonkero.
 
Var ganska humor där, vi var ett glatt festgäng vid lunchtid och killarna gick utan tröjor, medans det satt pensionärer och barnfamiljer där, hahah ;P

Lite senare åkte vi endå hem. 4-tiden var jag hemma, eller lite senare kanske för jag var tvungen att gå hem från wärtsilähamnen.
 
Så snabbt hem sen bara å duscha och börja fixa sig igen, därav jag inte hann blogga igår!
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?