Gör sånt som får dig att må bra

Har varit nykter en vecka, senast jag drack var förra pullo-söndagen. Ikväll ska jag dit igen. Jag hade planerat att dricka tre dagar, alltså både i fredags och lördags. Det blev inte så. Åh, jag blir så osocial när jag inte dricker på ett tag. Jag glömmer tjusningen med alkohol, tappar lusten att gå ut. Glömmer att det är roligt, ser bara tråkigheterna i det.
 
Jag vet att det blir bra bara jag får i mig den första drinken. Då blir jag sådär pratsam och livet känns värt att leva igen. Det är samma sak med gymmet. Jag vet att det är bra för mig, men att ta mig dit är det svåra. Jag måste lära mig att göra det som är bäst för mig. Pusha mig till att gå ut och festa även fast jag inte har lust, det är ju bra för mig. Gymmet och festerna håller mig ovanför vattenytan även när det är meterhöga vågor runtom mig och jag håller på att drunkna i stormen.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?