Finskan

Hur lär man sig finska?

Jag har inte fått särskilt mycket kunskaper från skolan, och jag har aldrig varit värst intresserad av att lära mig före nu. Men eftersom jag börjat hänga mycket med finska människor behöver jag lära mig. Frågan är bara HUR?
 
När jag pluggar anatomin finns det massa bra spel och sånt på nätet, kanske finns sånt med finska också men svårt att veta vad man ska söka på.
 
Jag fick hem betygen från skolan nu nämligen, och nästa läsårs kursbricka. Som tur är går det redan första perioden en finska kurs, så denna gång kommer jag nog klara det galant med all finsk träning jag får på pullo under sommaren! Måste bara fortsätta hålla kontakten med mina finska vänner så att jag uppehåller motivationen att plugga det.
 
En annan grej jag skulle säga är att finskan i skolan är totalt oförståelig, men finskan som killarna på krogen talar så förstår jag helt okej, what's up with that?? :P Skiljer sig slangfinskan väldigt mycket från gymnasiefinskan eller?


Muppis

får väl börja tala bara finska med dig nu då. :D

Svar: hahah vittu :D
Alexandra None



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?