Tele2 suger!

Jag har ju en iphone, den är låst till tele2. De 12 månader då man är bunden har gått och jag får låsa upp den nu om jag vill.
 
Dock måste tele2 vara det sämsta företaget när man vill ta bort operatörslåset! Det går ju inte! Jag har tidigare försökt beställa upplåsningskod via hemsidan. Det står där att man kan låsa upp den om man registrerar sig på MITT TELE2, men när jag registrerat hittar jag ingenstans hur man låser upp den.

Idag har jag varit till två tele2 butiker. I den första fick jag bara höra att "för att låsa upp den ringer du kundtjänst". Så jag gick till en annan butik och där förklarade de bättre. De sa att de inte har verktygen för att låsa upp den i affären, och att enda sättet är att ringa kundtjänst.
 
Men på kundtjänst bara kopplar de runt en till olika avdelningar och tillsist säger de att man ska göra det via MITT TELE2 på hemsidan. Så jag får ingen hjälp, inget funkar :(
 
Jag har ju inte ens nån telefonnummer registrerad på tele2, då blir det ännu svårare att komma på hur man ska göra.
 
Jag har självklart testat att jailbreaka och låsa upp den på det sättet. Min iphone är jailbreakad med Cydia, men har inte hittat nån unlock som funkar ännu :/
 
Om nån vet hur jag ska göra så hojta till!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?