Studier

Hinner aldrig blogga längre för jag har så fullt upp med skolan :/ Denna period har jag i gymnasiet finska och matte. Men jag har även börjat vid Åbo Akademi på öppna universitetet och där har jag en hel del spännande kurser att se fram emot.

Igår var väl de flesta ute och festade kan jag tro? Själv var jag på ÅA på en föreläsning i kursen Ledarskap 1. Den höll på från 17-20.45 på kvällen. Det var intressant!
 
Vi får se hur många studiepoäng jag lyckas plocka ihop på ÅA. Varje kurs ger 5 sp och man får dem ju tillgodo när man söker in på universitet senare. Men jag kan ju inte söka in ännu eftersom jag inte har gymnasiet klart. Men snart så! Jag är anmäld till studentskrivningarna nu i vår, sen kommer jag även skriva nästa höst och eventuellt nästa vår beroende på hur många ämnen jag ska skriva.
 
 
 
Jag har funderat över vad jag ska plugga vidare till sen och jag vet faktiskt inte. Nationalekonomi verkar vara ett bra val, men samtidigt skulle jag vilja plugga finansiell ekonomi och lära mig mer om investeringar.
 
Samtidigt kommer jag såklart söka in till veterinär om jag lyckas få bättre poäng på högskoleprovet.
 
Problemet är bara att jag vill jobba BÅDE med ekonomi och medicin (främst veterinärmedicin då). Kanske det går att kombinera det? Typ en treårig linje ekonomi och sedan direkt söka till veterinär. Ja, det låter bra!
 
 
 
Mitt bästa tips till de som inte vet vad de vill bli:
Välj gymnasiet direkt och skippa yrkesutbildningar!
Hade jag gjort det så hade jag varit klar med gymnasiet nu.


aina [fotoblogg]

Vilken fin blogg du har :)



URL: http://ainaphoto.blogg.se


Fashion Safari

låter spännande! Vad gick du för linje före gymnasiet då? :)



URL: http://fashionsafari.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?