Julafton

Igår bakade jag lussebullar, 40 stycken blev det! Har gjort en himla massa mat de senaste dagarna och idag. Nu är allt klart. Dukningen är fixad, klapparna under granen och hundarna rastade. Gästerna kommer snart.
 
Apropå hundarna så är stackars Jack rädd idag. Han har suttit i bastun och gömt sig en stor del av dagen. Han gillar inte att vi dammsuger mest hela tiden (vi har dammsugit varje dag nu under julstädningen). Inte blir det bättre av att tomten kommer, tycker Jack. Alla med mask över ansiktet är läskiga för en blyg hund.
 
Sjuk är jag ännu, hostar och håller på att tappa rösten. Dock gör det inte så mycket, jag brukar inte känna av så mycket när jag är sjuk eftersom jag har så mycket energi ändå. (Eller så är det all koffein i teet som gör mig pigg, haha)
 
Förutom städning och matlagning har vi idag också varit till åldringshemmet och hälsat på min farmor. :)
 
Nåja, GOD JUL allihopa!
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?