Weekend festival

Hemkommen nu från Weekend Festival, det var awsome! Startade tidigt på fredagsmorgonen med Daniel, Laine, Anna och Ville. I bilen hörde vi på hög musik med bas, och när jag kört ca 100km fick nån annan ta över, och jag började dricka i baksätet med Anna och Ville.
 
Framme i Hesa släppte vi av Laine vid Forum, (han skulle inte med till weekend), och sen körde vi runt en hel del i sökandet efter festivalen och hotellet. Jag hade bokat ett hotellrum i Haga, så jag gick in dit och checkade in mej. Efter det drog vi till festivalen, parkerade och gick mot området.
 
Fredagens festival bjöd på flera bra DJ's, som Sub Focus, Dimitri Vegas & Like Mike och Armin van Buuren. När Armin spelade var vi uppe i pariserhjulet en sväng, då såg det ut såhär:

Fredagen var dock väldigt kall, och jag frös så mycket att jag inte kunde njuta av evenemanget, så Daniel och jag körde hem till hotellet redan före 12. Båda dagarna drack jag endast 5-6 lonkero, och jag tog inte ens nåt annat än alkohol heller, konstigt av mig att vilja vara så nykter! ;P
 
 
På lördagen hängde vi i stan hela dagen, det regnade och var skit väder. Stackars Ville hade blivit förkyld också. Vi träffade Laine och gick runt i de olika köpcentrumen.
 
När vi införskaffat alkohol åkte vi till mitt hotellrum och förfestade. Vi hade alla superbra feelis och blev än mer taggade av alkoholen. Sen var det dags att ta bilen till festivalen, det blev några felkörningar, men vi kom fram säkert iaf ;) Parkerade nära ingången och sen gick vi in. Utanför området kom det fram två poliser som bad mig och Daniel att hälla ut våra öppnade drickor, liksom wtf!!? Nåja, vi gjorde det och sen gick vi in.
 

På hotellet innan vi åkte till festivalen
 
Anna skulle hoppa Bungy Jump denna dag hade hon bestämt, så hon och Ville köade i nästan 3 timmar! Det kostade 70 euro per person, och enligt Anna var det sjukt värt det! Under tiden de köade gick jag och Daniel runt, såg lite av Cazzette men missade mycket annat eftersom det var så mycket mera folk än dagen innan, det gick inte att komma fram.
 
När Anna hoppat stod vi allihop vid stora scenen och kollade på David Guetta. Det var den spelningen jag kommer att komma ihåg bäst från denna festival. Jag satt på Daniels axlar och såg ut över publikhavet, det var en härlig feelis, massor av folk! Guetta levererade som alltid.
 
När han spelat klart var det ca en timme kvar innan det stängde. De som höll på att spela på andra scener var Ingrosso och Pendulum DJ set. Vi försökte gå mot pendulums scen, men det stod vakter vid ett galler där och sa att det var fullt, inga fler slipper in.
 
Ingrossos scen var ännu längre bort, och det hade tagit en halvtimme bara att tränga sig fram dit, så vi insåg att det inte skulle funka. Eftersom Ville hade feber så bestämde vi oss för att åka hem, även fastän jag och Anna blev lite sura då vi hade velat stanna.
 
Men vi slapp den värsta trafikstockningen påväg från området iaf. Skjutsade hem Anna och Ville till deras släkting i Hesa, sen körde Daniel oss till hotellet för att gå och lägga oss.
Bilder från David Guettas spelning





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?