Min dubbelmoral

Att jag är djurvän är ingen hemlighet. Jag försöker äta vegetariskt i så stor mån som möjligt. Något jag däremot har blundat för är pälsindustrin. Men det är en industri som är grym och som inte borde gömmas!
 

Jag äger en Canada Goose jacka. Denna säsong har jag redan använt den i ett par veckor. Jag fryser ju så lätt så jag börjar använda den redan på hösten, fastän det är en riktigt tjock vinterjacka.
 
På bilden ovan kan ses hur vargar/prärievargar fastnat med tassen i fällor. Där kan de ligga och lida i dagar innan de upptäcks och slipper sitt lidande. Knappast ett värdigt avslut på livet för dessa hunddjur som sedan blir pälskragar.
 
Jag har alltid älskat Canada Goose, och även päls i allmänhet. Det är så vackert, så mjukt och skönt mot huden. Känns som att jag får ha med mig en liten kissekatt runt halsen typ, haha. Nää men allvarligt! Detta är inget att skämta om, och när du bär päls så bär du en liten del av en varg som lidit och haft ont i flera dagar, bara för att du ska kunna värma dig! Det är fan inte rättvist!

Min dubbelmoral är:
Jag kommer fortsätta använda de pälskläder jag har samt min Canada goose jacka.
MEN
Jag kommer inte köpa någon ny Canada Goose! De har förlorat mitt förtroende nu.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?